Mrs Clara

Liashenko Clara Mykhailivna, MA English and German Language (with honors), winner of the Zaporizhzhya Regional Competition “2016 English Language Teacher of the Year”, fifth place in “Ukraine’s English Language Teacher of the Year 2016”, specializes in personalized CLIL-oriented learning using the mind mapping methodology from an early stage of teaching English.

Багато хто знає, що мене звуть Клара Михайлівна, але мало хто присвячені в таємницю мого імені.  Мене назвали на честь прабабусі Клари Елли Гехт, німкені за походженням.  Вона була мудрим наставником.  Думаю, саме завдяки їй, вчительський дух передається в нашій родині з покоління в покоління.  Свій шлях я почала в далекому 2006 році.  Теплий колектив 11 гімназії радо мене прийняв.  Мої колеги дбайливо давали поради й докоряли, коли щось не виходило.  Саме їхній досвід ставав для мене поштовхом для власного розвитку.  Будучи фахівцем, я брала участь в районному конкурсі «Учитель року», де зайняла призове місце.  Протягом декількох років давала відкриті уроки та майстер-класи для вчителів міста.  Найбільш запам'ятався мені бінарний урок, який я проводила з учителем математики Ольгою Сергіївною, для директорів шкіл міста Запоріжжя.  «Подорож з Кристофором Колумбом» можна вважати своєрідною віхою в моєму становленні як учителя.  Коли в місті Запоріжжя з'явилася можливість здати Кембриджський професійний іспит для вчителів, я пройшла його успішно.  Мені завжди здавалося, що робота вчителя досить проста, але зіткнувшись з реальністю, усвідомила, що це кропітка праця і є постійною їжею для розуму.  У цьому творчому процесі не можна поставити крапку.  Навіть, коли сили закінчуються, ти придумуєш нові способи навчити, адже успішний результат завжди окрилює ....
Інноваційні форми роботи та технології, що використовує
Створюваний комбінаторний досвід освоєння синергетичного функціонального простору на початковому етапі навчання англійської мови приділяє особливу увагу саморозвитку і самоорганізації англомовного мовлення, спираючись на педагогічну синергетику, педагогіку співробітництва, педагогіку толерантності та резонансне навчання іноземної мови. На уроках англійської мови автор досвіду: -впроваджує педагогічну синергетику співробітництва та педагогіку толерантності спільно з ноосферним, людиномірним резонансним навчанням; - використовує рекурсивний метод для занурення учнів у циркулюючому, самоорганізуючому, емерджентному функціональному просторі, де освоюється англійська мова; -виконує функцію модератора, активного учасника середовища, де рівноправними учасниками є учні; -створює синергетичний функціональний простір спільною когнітивною, культурною, педагогічною дією; -оцінює методологічну значимість досвіду моніторингом, тестуванням, анкетуванням, обговоренням на робочих семінарах кафедри іноземної мови в гімназії №11; -використовує педагогічні та методичні інструменти, що створюють безперервний функціональний простір з ущільненими зв'язками, які активізують розумову діяльність учнів англійською мовою. Рекурсивний метод в освоєнні синергетичного функціонального простору на уроках англійській мові використовується на чотирьох етапах, кожен з яких має свої цілі і технології для їх досягнення: 1. Побудова функціонального простору шляхом тематичного картування з використанням технології пояснювально-ілюстративного навчання, технології особистісно орієнтованого навчання та технології розвиваючого навчання. 2. Резонанс значень в міжпредметному партнерстві з використанням технології резонансних значень в міжпредметному просторі і технології розуміння комунікативного сенсу. 3. Самоорганізація мовлення англійською мовою у відкритому, емерджентному, кооперативному, динамічному функціональному просторі з використанням технології навчанні у співпраці та проектної технології. 4. Саморозвиток світогляду в англомовному функціональному просторі з мотивацією успіху, мережевого мислення і творчої репрезентації різних сфер соціокультурної взаємодії і опорою на ігрові технології, здоров'язберігаючі технології та інтерактивний блог «Innovative English Magic». Даний досвід дозволяє бачити в учневі активного учасника функціонального простору, якому надано право вибору, творчого самовираження і самоорганізації для формування гармонійної особистості.
                
                              Автопортрет «Я – педагог і особистість»

Нові підходи до викладання англійської мови приваблюють мене зі студентської лави. Захоплення ноосферним мисленням Вернадського, фрактальною геометрією, міжпредметним партнерством, а також постійне вивчення різних навчальних блоків, що випускаються провідними світовими видавництвами, навели мене на думку про синергнізм, який лежить в основі навчання англійської мови як функціональному просторі. Я замислилася над тим, чому оновлювані, цікаві підручники не дають учневі свободи і мотивації, не роблять його активним і динамічним учасником процесу говоріння англійською мовою. Педагогічна синергетика, так само як і дослідження по проблематиці філологічної синергетики, вивели мене на рекурсивний метод, який я почала використовувати, спираючись на десять основних технологій у навчанні англійської мови. Вільне володіння новітніми технологіями дозволило мені входити в кожну тему підручника як у функціональний простір, в якому окрема тема служить контейнером, який переносить учня в різні сфери сучасного життя, мотивуючи освоювати світ у спостереженні за його синергізмом, або кооперативною діяльністю. Через колір, образ, пазли, через знаходження імпліцитного, використовуючи експліцитні підказки, покрокове включення кліше і мовних патернів, що створюють ефект говоріння на ранньому етапі англійської мови, я динамізувала англомовний функціональний простір, в якому дитина не рефлексує, а пізнає на власному досвіді різноманіття інтерактивної людської діяльності і культури. Разом з моїми учнями я освоюю світ, в якому ми живемо і який стає для нас реальним на уроках англійської мови. Творче начало кожної дитини отримує розвиток в інтерактивному, резонансному, міжпредметному партнерстві англомовного функціонального простору, де кожен індивідуальний учень реалізує себе і займає своє місце у світі, співпрацюючи з іншими особистостями на уроках англійської мови. Синергетичний напрямок має майбутнє, оскільки він глобалізує учня і наділяє його загальнолюдськими цінностями, які він освоює, використовуючи мультимедійні технології у природному процесі оволодіння англійської мови.