Synergetics
Тема: Синергізм функціонального простору на початковому етапі навчання англійської мови
Ляшенко
Клара Михайлівна
Вчитель
англійської мови, учитель вищої категорії, старший учитель
Запорізька
гімназія №11 Запорізької міської ради Запорізької області
Вул.
Горького, 69063
Тел: (061)
7641429
Ідея досвіду: Синергізм в сучасних умовах навчання англійської мови
передбачає свободу спілкування та отримання інформації, формування ціннісних
орієнтацій особистості, що забезпечують комунікативну, соціальну, культурну та
інтелектуальну мобільність учнів. Синергетична платформа з орієнтацією на
міжпредметне партнерство робить молодшого учня активним учасником динамічного
навчального процесу, занурюючи дитину в функціональний простір, де
інтерактивність забезпечує необхідні умови виникнення думки і процесу мислення
англійською мовою. Синергетичне мислення пов'язане з
можливістю осмислення складної цілісності людини і
природи у нелінійної гармонії. Основоположним принципом має бути мотивація, бо навчаюча
діяльність вчителя, навчальна діяльність учнів та організація навчання пов'язані
рекурсивним емерджентним функціональним простором, який поновлюється на кожному
уроці англійської мови.
Науково-теоретична база досвіду: Застосування принципів педагогічної синергетики
(А.В. Вознюк), педагогіки співробітництва, педагогіки толерантності,
резонансного навчання та міжпредметного партнерства (А.А. Артемова, В.В. Гаврилюк,
В.І. Загв’язінський, М.І. Махмутов, В.В. Сєріков та ін.) організує
кооперативну діяльність учня в англомовному функціональному просторі.
Анотація досвіду: На своїх уроках я впроваджую (1) технологію
пояснювально-ілюстративного навчання, технологію розвиваючого навчання і
технологію особистісно-орієнтованого навчання для побудови функціонального
простору шляхом тематичного картування; (2) технологію комунікативного навчання
і технологію розуміння комунікативного сенсу для резонансу значень в міжпредметному
партнерстві; (3) технологію навчання у співпраці та проектну технологію для
самоорганізації англомовного мовлення у відкритому, емерджентному, динамічному
функціональному просторі; (4) ігрові технології, здоров'язберігаючі технології
та інтерактивний блог для розвитку світогляду в англомовному функціональному
просторі. Це мотивує радість відкриття, групову і особисту творчість, інтерактивність,
діалог з буттям дитини в навколишньому світі, постійний пошук і пізнання в
різних міждисциплінарних формах, формування національної ідентичності на рівні
усвідомлення себе користувачем англійської мови, яка перестає сприйматися як
іноземна.
Результативність досвіду: розкриває для учнів сам процес породження знання в
англомовному функціональному просторі, формує критичне мислення і моделює
національну ідентичність в проекції на культурні універсалії і сучасне знання,
залучаючи їх до загального знання про світ, що витягується з контексту, в якому
функціонує учень; навчанням індивідуальної динаміці саморозвитку мови.
Репрезентація
досвіду:
·
Науково-методичний досвід узагальнено в публікації «СИНЕРГІЗМ
ФУНКЦІОНАЛЬНОГО ПРОСТОРУ НА РАННІХ ЕТАПАХ НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ» SWorld,
листопад 2015) з обов'язковим цитуванням РІНЦ http://www.sworld.com.ua/konferm2/58.pdf
·
Прийнято до друку та участі у V Міжнародному науково-практичному заочному семінарі
«КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ФУНКЦІОНУВАННЯ МОВИ В ПОЛІКУЛЬТУРНОМУ ПРОСТОРІ» статтю
«ДИНАМИКА САМОРАЗВИТИЯ АНГЛОЯЗЫЧНОЙ РЕЧИ У МЛАДШИХ ШКОЛЬНИКОВ» (Мелітополь –
Сєверодвінськ - Ченстохово, 30 березня 2016 року).
·
Публікація уроку в Учительському журналі online (листопад 2015) http://teacherjournal.in.ua/shkilni-predmeti/anglijskij/1954-itogovyj-urok-v-1kh-klassakh-po-knige-superminds-13
·
Проведення майстер-класу з теми ” SYNERGETIC FUNCTIONAL SPACE AT THE EARLY STAGES OF TEACHING ENGLISH” для вчителів Запорізької гімназії 11 https://youtu.be/F-MLuF-ath0
та відкритого уроку “LET’S GET DRESSED FOR А PARTY” (другий клас, гімназія 11) https://www.youtube.com/watch?v=evtjuaMLvKE
·
Матеріали
досвіду представлені на інтерактивному блозі “INNOVATIVE ENGLISH MAGIC” http://liashenkoinnovation.blogspot.com/p/blog-page_22.html.